צפו • מחבוא נאצי סודי התגלה בעומק ג'ונגל ארגנטינאי

נתן גולד 1 Comment on צפו • מחבוא נאצי סודי התגלה בעומק ג'ונגל ארגנטינאי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוקרים מאוניברסיטת בואנוס איירס (UBA), יחד עם ארכיאולוגיים מהמואזין המקומי, נתקל בשרידיו של אתר כי הוא האמין שהוקם כדי לשכן פקידים נאציים בכירים לשעבר -כך פרסם הבוקר (יום ב') אתר "אר-טי".

למרות שלא מדובר פה ב-מאורת הזאב המפורסמת לשמצה של היטלר, אך החוקרים נרגשים באותה מידה מכך שחשפו ומצאו מאורה נאצית לכאורה, חבויה בג'ונגל הארגנטיני. הם מאמינים שהיא נבנתה באופן יזום לבית חברים נאציים העליונים במקרה של תבוסתם במלחמת העולם השנייה.

הוא ממוקם בחלק בלתי נגיש יחסית של פארק טיו קוארה, מדרום-מזרח לגבול פרגוואי. הוא כולל שלושה מבנים, המכוסים בצמחייה עבותה, ובהם מחסן, אזור מגורים וכן מחבוא. עוביים של הקירות הוא כמטר, וייתכן שהמבנים הוקמו באזור כדי לאפשר נתיב גישה לפרגוואי בקלות יחסית.

החוקרים מצאו כמה חפצים שמצביעים על כך שהמבנים בוצעו במחצית הראשונה של שנת 1940. בין הממצאים המשמעותיים ביותר מטבעות גרמניות מבין 1938 ל -1944 ופורצלן מאותה תקופה הן.

בכל זאת, אין בנמצא עדויות ממשיות שמלמדות כי האתר המדובר קשור לנאצים – החוקרים מאמינים שפשוט אין הסבר אחר להשקעה בבניית אתר כזה באותה תקופה, ובפרט שמדובר במקום כמעט בלתי נגיש. כמו כן, החוקרים מפקפקים בעובדה שהמבנים היו אי פעם בשימוש, למעט בזמן הבנייה.

למרות שמדובר בראיות נסיבתיות בלבד ולא מספקות כדי לקשר את הממצא לנאצים, ראש צוות המחקר, דניאל שוולזון, הסביר כי מדובר בחלק מתופעה רחבה יותר, שבמסגרתה הכינו הנאצים אתרי מקלט לבכיריהם במקומות בלתי נגישים כגון מדבריות, הרים וג'ונגלים.

המקומיים, אגב, טוענים בתוקף כי מרטין בורמן, מזכירו האישי של אדולף היטלר וסגנו הבלתי מוכתר, התחבא ביערות באזור. על פי ההערכות, כ-5,000 נאצים נמלטו מכוחות הברית וממשפט צדק ומצאו מקלט בארגנטינה. החוקרים בספק אם אי פעם נעשה שימוש מעשי ע"י בכירי השלטון הנאצי במקלטים אלו, הראיות לנוכחות נאצית מוכיחות רק את השימוש במקום בשלבי הבנייה בלבד.

לאחר מלחמת העולם השנייה, אלפי נאצים גרמנים, כמו גם פשיסטים קרואטי ואיטלקים, הורשו לברוח צדק באירופה כאשר הנשיא חואן דומינגו פרון קבל אותם בזרועות פתוחות. נאצים העריכו 5,000 סופו של דבר מצאו מקלט בטוח בארגנטינה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לפני כמה שבועות עלו לאתר הידברות עובדות שהיטלר לא מת אלא ברח לארגנטינה